Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Ώρες συγγραφής και χαϊκού




Διάβαζα τις προάλλες ένα site δημιουργικής γραφής το οποίο προέτρεπε να βρεις την καλύτερη στιγμή που σε βολεύει για γράψιμο και να την τηρείς… Μάλιστα έλεγε ότι καλό είναι να γράφεις νωρίς το πρωί. Το δοκίμασα, αλλά δεν! Κοιμάμαι όρθιος αν ξυπνήσω νωρίτερα από ότι συνήθως. Έχω θέμα και με τις ώρες της δουλειάς οι οποίες είναι πολλές, οπότε να γράφω σταθερά μεσημέρια ή απογεύματα, πάλι με δυσκολεύει. Από την άλλη, το βράδυ θέλει και η γυναίκα μου λίγη παρέα, οπότε το περνάμε μαζί βλέποντας κάποιο έργο στην τηλεόραση… Τι μένει λοιπόν; Δύσκολη η ζωή του συγγραφέα!

Μία Παρασκευή που έμεινα σχεδόν όλη μέρα στην δουλειά, βρήκα λίγο χρόνο να πάω στο βιβλιοπωλείο Rivergate στα Λατσιά μεταξύ πέντε με εφτά. Η ησυχία που είχε ο χώρος και η συνοδεία του ζεστού καφέ μου έδωσε μεγάλη ώθηση και έγραψα περίπου εφτά σελίδες ενός διηγήματος που έχω συλλάβει τον τελευταίο καιρό. Τελικά δεν μπορώ να εφαρμόσω κάποια συγκεκριμένη ώρα… Γράφω όπου και όποτε μπορώ, είτε είναι ήσυχα είτε όχι… Ακόμα και στην δουλειά έχω γράψει διήγημα! Τα αποτελέσματα δεν μπορώ να τα κρίνω εγώ, μόνο την ποσότητα του γραψίματος η οποία ποικίλει από λίγες λέξεις μέχρι πολλές σελίδες.


Πριν λίγες ημέρες διάβασα ένα ποίημα χαϊκού. Δεν θυμάμαι αν το έχω αναφέρει ξανά, αλλά με την ποίηση δεν έχω καμία απολύτως σχέση! Ναι, μου αρέσει, την απολαμβάνω όποτε τύχει να διαβάσω, αλλά εγώ δεν μπορώ να γράψω ούτε έναν στοίχο. Με το χαϊκού που διάβασα (σημείωση: πρώτη φορά είδα τέτοιου είδους ποίημα) έψαξα να μάθω τι είναι. Διάβασα λοιπόν ότι είναι είδος ποίησης που πρωτοεμφανίστηκε στην Ιαπωνία το δέκατο έκτο αιώνα και υιοθετήθηκε στην Ευρώπη στις αρχές του εικοστού. Από εκεί πέρασαν τον Ατλαντικό και έφτασαν να γίνουν πολύ δημοφιλή σε όλο το Δυτικό κόσμο. Στην αυθεντική στιχουργική μορφή τους, τα χαϊκού είναι μικρά ποιήματα από 17 συλλαβές σε ένα ενιαίο στίχο. Τα χαϊκού συμπυκνώνουν ευφυΐα και σοφία, που εκφράζονται με λυρική, ή άλλοτε, χιουμοριστική διάθεση, ενώ  συχνά υπάρχει το στοιχείο της έκπληξης. Στα χαϊκού σημαντική θέση έχουν η φύση, οι εποχές και τα χρώματα, η ομορφιά των λέξεων και των αντιθέσεων, ενώ το νόημα κάποιες φορές αποκτά δευτερεύουσα σημασία.

Έτσι δοκίμασα να γράψω και εγώ ένα χαϊκού. Διαβάστε το με δική σας ευθύνη…


Δύο νύχτες, ήρθε χειμώνας
Τέσσερις σφαίρες, πτώμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.